Ostatní

Venkovní fitness má pozitivní vliv na člověka, ukazují statistiky

Cvičení venku je velkou módou posledních let. Není divu, když o prospěšnosti venkovního cvičení mluvili již staří řečtí filosofové. Současní lékaři a sportovní trenéři jejich názory jen potvrzují. Obecně je prospěšný jakýkoliv sport či pohyb, venkovní fitness je však nejpřínosnější alternativou.

Proč cvičit venku?

Předně je to větší zábava. Na rozdíl od uzavřené místnosti se prostor venku neustále proměňuje. Místa a trasy si každý může libovolně střídat. Kilometry cest a stezek kolem vašeho domu se mohou snadno proměnit v běžeckou dráhu. Obyčejný městský parčík plný dřevěných laviček se změní v soukromý atletický stadion. Nehrozí nuda a stereotyp, které rychle zkazí radost z pohybu, zejména pokud vaše trasa vede kolem street workout hřiště.

Cvičení venku přirozeně vede i k delšímu pobytu na slunci. Sluneční světlo je přitom důležitou součástí tvorby vitamínu D v kůži. Chemická reakce, která stojí za jeho syntézou, je totiž závislá na malém množství ultrafialového záření. Právě to je přirozenou součástí slunečního světla a nahrazuje se jen velmi těžce.

Běháte doma? Zkuste lesní cestu

Spokojeny s venkovním cvičením budou i vaše klouby. Pro ně je ideální měkčí povrch, nejlépe nezpevněná lesní stezka nebo cesta v parku. Naopak vydlážděné chodníky nebo vybetonované silnice jsou příliš tvrdé a představují pro namáhané klouby přílišnou zátěž. Podobně jsou na tom i konstrukce běžeckých pásů. Jejich pevná konstrukce s tvrdým podkladem vede k silným rázům, které z dlouhodobého hlediska tělu určitě neprospívají.

Posilovnu nepotřebujete

Venku obvykle provádíte cviky, u kterých nepotřebujete žádné zvláštní pomůcky. Cvičení na speciálních strojích v posilovně má samozřejmě své výhody, ale pokud se do tělocvičny zrovna nedostanete, nemáte jednoduchou možnost náhrady. Naopak běhat, skákat, trénovat ruce pomocí kliků či shybů, nohy pomoc dřepů nebo skákat přes švihadlo, zvládnete skoro kdekoli.